خط مش کار موتور کاوش دستگاه لیزر با سه بخش , Indexer , spider , Crawler

يکشنبه 1 مرداد 1396
20:12
Norman Wilkinson

وقتی جستجویی در یک موتور جستجو گر دستگاه لیزر انجام و نتایج جستجو ارایه می گردد , یوزرها در واقع سود کار بخش های متفاوت موتور جستجو گر را می بینند . موتور جستجوگر قبلا ” پایگاه داده اش را مهیا نموده است و این مدل نیست که صحیح در به عبارتی لحظه کاوش , تمام اینترنت را بگردد . اکثری از خویش میپرسند که چگونه ممکن است گوگل در کمتر از یک ثانیه تمام تارنما های اینترنت دستگاه لیزر را بگردد و میلیون ها کاغذ را در نتایج جستجوی خویش ارایه کند؟
گوگل و هیچ موتور کاوشگر دیگری توان انجام این کار را ندارند . همگی آن‌ها در زمان جواب گویی به جستجوهای کاربران , فقط در مقر داده ای که در دسترس دارند به کاوش می‌پردازند و نه در وب! موتور کاوشگر به یاری قسمت های متعدد خویش Indexer , spider , Crawler , داده ها موردنیاز را تا قبل از این ” جمع آوری , تجزیه و چک می کند , آنرا در پایگاه داده اش ذخیره می کند و به هنگام جستجوی استفاده کننده دستگاه لیزر فقط در همین مقر داده می‌گردد . قسمت های مجزای یک موتور جستجو گر عبارتند از :
▪ Spider یا این که عنکبوت
▪ Crawler یا خزنده
▪ Indexer یا این که آرشیو کننده
▪ Database یا مقر داده
▪ Ranker یا سیستم سکو بندی
الف ) Spider - ( عنکبوت )
اسپایدر یا این که روبوت ( Robot ) , قابل انعطاف افزاری است که کار گردآوری داده ها موردنیاز یک موتور جستجو گر را بر عهده دارااست . اسپایدر به صفحه ها متعدد راز می زند , محتوای آنها را میخواند , لینکها را دنبال می کند , داده ها مایحتاج را گردآوری می نماید و آنرا در اختیار سایر بخش های موتور کاوش گر قرار می دهد . کار یک اسپایدر , بسیار شبیه کار کاربران اینترنت است . همان طور که کاربران , صفحه ها متعدد را بازدید می کنند , اسپایدر نیز درست این کار را انجام می‌دهد با این تفاوت که اسپایدر کدهای HTML صفحات را می بیند البته کاربران فیض حاصل از کنار هم قرار به چنگ آوردن این کدها را . index . html برگه ای است که یوزرها آنرا می بینند :
▪ اما یک اسپایدر آنرا چه‌گونه می بیند؟
برای این که شما نیز بتوانید دنیای وب را از نگرش یک اسپایدر ملاحظه کنید , کافی است که کدهای HTML صفحه های را مشاهده کنید . برای این کار در مرورگر دستگاه لیزر آیتم استفاده خویش , مسیر نشان داده شده در صورت ( ۲ ) دنبال کنید .
▪ آیا این دنیای متنی برای شما جالب است؟
اسپایدر , به هنگام مشاهده صفحه ها , بر روی سرورها رد پا برجای می گذارد . شما در صورتی‌که اذن دسترسی به آمار رویت کرد و بازدیدهای صورت گرفته از یک سایت دستگاه لیزر و اتفاقات انجام شده در آن را داشته باشید , می توانید مشخص نمائید که اسپایدر کدام یک از موتورهای کاوش گر صفحه ها وبسایت را مورد بازدید قرار داده است . یکی‌از فعالیتهای با اهمیت که در SEM انجام می شود آنالیز آمار همین روءیت کرد و بازدیدها است &# دستگاه لیزر دایود دیگری هم دارا‌هستند , برای مثال جمعی از آنان به سایت های مختلف مراجعه می نمایند و تنها به ارزیابی فعال بودن لینک های آن ها می‌پردازند و یا این که در‌پی نشانی نشانی اینترنتی ( Email ) می شوند .
ب ) Crawler ( خزنده )
کراولر , قابل انعطاف افزاری است که تحت عنوان یک فرمانده برای اسپایدر کار می کند . آن مشخص می نماید که اسپایدر کدام صفحه ها را مورد بازدید قرار دهد . در واقع کراولر تصمیم میگیرد که کدام یک از لینک های برگه ای که اسپایدر در حال حاضر در آن قراردارد , دنبال شود . شاید همگی آنها را دنبال کند , برخی ها را دنبال کند و یا هیچ کدام را دنبال نکند .
کراولر , احتمال دارد قبلا ” برنامه ریزی شده باشد که آدرس های خاصی را طبق برنامه , دستگاه لیزر در اختیار اسپایدر قرار دهد تا از آن‌ها دیدن نماید . تعقیب کردن لینک و پیوند های یک برگه به این بستگی دارد که موتور کاوشگر چه حجمی از داده ها یک وبسایت را میتواند ( می خواهد ) در پایگاه داده اش ذخیره نماید . همچنین شاید اجازه دسترسی به برخی از صفحات به موتورهای جستجوگر داده نشده باشد .
شما تحت عنوان دارنده تارنما , همانگونه که دوست دارید موتورهای جستجو گر اطلاعات وب سایت شما‌را با خود ببرند , می توانید آنان‌را از بعضی صفحات وبسایت تان دستگاه لیزر بدور نمایید و اذن دسترسی به محتوای آن صفحه ها را به آن ها ندهید . موتور کاوش در صورتی‌که باادب باشد قبل از ورود به هر سایتی ابتدا مقررات دسترسی به محتوای وبسایت را ( در شکل وجود ) در فایلی خاص چک می نماید و از دستمزد دسترسی خویش اطلاع مییابد . تنظیم مقدار دسترسی موتورهای جستجوگر به محتوای یک تارنما به وسیله پروتکل Robots انجام میشود . به کار کراولر , خزش ( Crawling ) می‌گویند .

ج ) Indexer ( آرشیو


برچسب ها: دستگاه چاپ بنر ,
[ بازدید : 19 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دستگاه لیزر خانگی خوبه؟ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]